Command Unit Forensics

Car Forensics
androidtrackingle-screenshot-011

Command Unit forensics is een tak van digitaal forensisch onderzoek met betrekking tot het herstellen van digitaal bewijsmateriaal of gegevens die zijn opgeslagen in automobielmodules, zoals eenheden die zijn toegewezen aan het CAN BUS-netwerk, ook wel GPS-eenheden, Commando- of Head-Up-eenheden genoemd. Gegevens zoals GPS-routes, locaties, tussenpunten, gekoppelde mobiele telefoongegevens, oproepen, contacten en GPRS-gegevens kunnen worden hersteld onder forensisch verantwoorde omstandigheden. Digitpol is een geaccrediteerd voertuig forensisch onderzoeksbureau, we voeren onderzoek uit op alle soorten voertuigen en commando-eenheden om undercover bewijs te vinden dat kan worden gebruikt om misdaden te onderzoeken.

Digitpol onderzoekt infotainment-, GPS- en commandosystemen. We identificeren, verwerven en analyseren kritisch bewijsmateriaal dat is opgeslagen in embedded OEM-systemen.

We voeren forensische analyses uit op GPS-systemen voor auto's voor wetshandhavingsinstanties en testen voor OEM's. Wij zijn gespecialiseerd in het onderzoek van ingebouwde OEM GPS-satellietnavigatiesystemen, ook wel infotainment- of telematicasystemen genoemd. Ons forensisch team doet sinds 2009 onderzoek naar de onderzoekstechnieken om forensische gegevens van embedded voertuig-gps-systemen te verkrijgen. Samen met systeemfabrikanten hebben we een solide en robuuste methode ontwikkeld om forensische gegevens te herstellen.

We kunnen bewijs herstellen van de volgende systemen die zijn geïnstalleerd in de volgende automerken.

BMW | Toyota | Ford | VW | Audi | Skoda | Seat (RNS510)

Volvo | Mercedes-Benz | Nissan

Veel andere OEM-systemen met vergelijkbare besturingssystemen. Voor meer informatie hebben we het VIN en de juiste documentatie nodig.

Voorbeelden van geëxtraheerde gegevens

  • Bluetooth-ID van gekoppelde en niet-gekoppelde telefoons
  • Alle oproeplogboeken / Inkomend / Uitgaand / Gemist
  • laatste GPS-fixes (laatst gereden locaties)
  • Ingevoerde routes
  • Andere bestuurdersinformatie
  • RDS-info
  • Mediabestanden
  • Muziekbestanden met forensische details
  • Afbeeldingen
  • Veel historische details
BMW Forensics
BMW GPS Forensics
Automotive Forensics
Stolen car

Onze Oplossingen

GPS Routes

Herstel van traceerroutes, waypoints, telefoongegevens en bluetooth-gegevens.

Gekoppelde telefoongegevens

Herstel van Bluetooth-ID van gekoppelde en niet-gekoppelde telefoons en alle oproeplogboeken / Inkomend / Uitgaand / Gemist.

Herstelde verwijderde gegevens

We kunnen verwijderde gegevens van GPS- en infotainmentsystemen herstellen.

Onze Expertise

Infotainment Forensisch onderzoek

We voeren forensische analyses uit op GPS-systemen voor auto's voor wetshandhavingsinstanties en testen voor OEM's. Wij zijn gespecialiseerd in het onderzoek van ingebouwde OEM GPS-satellietnavigatiesystemen, ook wel infotainment- of telematicasystemen genoemd. Ons forensisch team doet sinds 2009 onderzoek naar de onderzoekstechnieken om forensische gegevens van embedded voertuig-gps-systemen te verkrijgen. Samen met systeemfabrikanten hebben we een solide en robuuste methode ontwikkeld om forensische gegevens te herstellen.

ECU-identificatie

Namens LEA en verzekeringsmaatschappijen heeft ons SMV-team de mogelijkheid om verwijderde forensische onderdelen te herstellen van gecodeerde onderdelen. We kunnen verwijderde KM-, VIN- en serienummers herstellen van flash- en geheugenchips met behulp van een methode die bekend staat als chip-off forensics.

  • Chip-off forensisch onderzoek
  • Herstelde identiteiten
  • Herstelde verwijderde gegevens
  • Herstelde KM-gegevens
Herstel van crashgegevens

Wij zijn gespecialiseerd in digitaal onderzoek naar autoverzekeringsfraude. Wij zijn experts in de analyse van 'gefaseerde aanrijdingen' waarbij een voertuig is gemeld, maar de aanrijding heeft nooit plaatsgevonden. We zetten digitale forensische methoden in om de sporen te achterhalen die zijn opgeslagen in voertuigmodules. We herstellen de laatste gebeurtenissen zoals eventuele aanrijdingen en kunnen de motortemperatuur van het voertuig op het moment van de aanrijding, de KM-waarde en de tijd en datum van de aanrijding identificeren. Deze parameters helpen claimbehandelaars vaak om claims op te lossen of te verifiëren. In sommige gevallen kan een frauduleuze claim worden opgespoord.

Nieuws

  Onderzoeker heeft kwetsbaarheden ontdekt in Layer-2 managed switches Deze pagina gebruikt slimmigheden om officiële...