Engine Control Unit (ECU) onderzoek
Forensisch onderzoek van de Engine Control Unit (ECU) is een onderdeel van voertuigforensisch onderzoek, gericht op het herstellen van digitaal bewijsmateriaal of gegevens die zijn opgeslagen in verschillende voertuigmodules. Dit betreft eenheden die verbonden zijn met het CAN BUS-netwerk van de aandrijflijn, zoals airbagmodules, transmissiemodules, SRS-eenheden, en commando- of head-up displays. Gegevens zoals crashinformatie, bevroren frames, VIN, serienummers, motormanagement, emissiegegevens en andere motorbesturingsinformatie kunnen onder forensisch verantwoorde omstandigheden worden hersteld.
Digitpol kan gegevens herstellen van alle voertuig-ECU's en forensische informatie zoals kilometerstanden, VIN, flitsstatus, kaartstatus, het aantal gecodeerde sleutels en nog veel meer. We kunnen ECU's zowel in het voertuig als na verwijdering onderzoeken.
Onze Expertise
We voeren forensische analyses uit op GPS-systemen voor auto's voor wetshandhavingsinstanties en testen voor OEM's. Wij zijn gespecialiseerd in het onderzoek van ingebouwde OEM GPS-satellietnavigatiesystemen, ook wel infotainment- of telematicasystemen genoemd. Ons forensisch team doet sinds 2009 onderzoek naar de onderzoekstechnieken om forensische gegevens van embedded voertuig-gps-systemen te verkrijgen. Samen met systeemfabrikanten hebben we een solide en robuuste methode ontwikkeld om forensische gegevens te herstellen.
Namens LEA en verzekeringsmaatschappijen heeft ons SMV-team de mogelijkheid om verwijderde forensische onderdelen te herstellen van gecodeerde onderdelen. We kunnen verwijderde KM-, VIN- en serienummers herstellen van flash- en geheugenchips met behulp van een methode die bekend staat als chip-off forensics.
- Chip-off forensisch onderzoek
- Herstelde identiteiten
- Herstelde verwijderde gegevens
- Herstelde KM-gegevens
Wij zijn gespecialiseerd in digitaal onderzoek naar autoverzekeringsfraude. Wij zijn experts in de analyse van 'gefaseerde aanrijdingen' waarbij een voertuig is gemeld, maar de aanrijding heeft nooit plaatsgevonden. We zetten digitale forensische methoden in om de sporen te achterhalen die zijn opgeslagen in voertuigmodules. We herstellen de laatste gebeurtenissen zoals eventuele aanrijdingen en kunnen de motortemperatuur van het voertuig op het moment van de aanrijding, de KM-waarde en de tijd en datum van de aanrijding identificeren. Deze parameters helpen claimbehandelaars vaak om claims op te lossen of te verifiëren. In sommige gevallen kan een frauduleuze claim worden opgespoord.