Toyota C-HR & RAV4 GPS Tracker met Monitoringservice
GPS Tracker voor alle Toyota C-HR- en RAV4-modellen met snelle respons- en onderzoeksdienst om het voertuig terug te vinden in geval van diefstal.
Digitpol's GPS-tracker is specifiek ontworpen voor Toyota C-HR- en RAV4-modellen. De tracker is bedoeld om gestolen Toyota's te traceren en een uitgebreide oplossing te bieden voor voertuigbeveiliging en diefstalherstel. Deze tracker is naadloos geïntegreerd met een toegewijd 24/7 monitoringsysteem dat onmiddellijk reageert wanneer een diefstal wordt gemeld. Onze service omvat zowel de installatie van de tracker, continue monitoring als snelle respons om de auto op te sporen als deze wordt gestolen.
In het geval van voertuigdiefstal zal ons toegewijde monitoringsysteem, bestaande uit ervaren voormalige wetshandhavingsfunctionarissen, in actie komen. Ze hebben de nodige expertise om het gestolen voertuig snel op te sporen. Dit proces wordt uitgevoerd in nauwe samenwerking met de politie, waardoor een gezamenlijke inspanning wordt geleverd om het voertuig succesvol terug te vinden.
Door te kiezen voor onze GPS-trackerdienst, kunt u erop vertrouwen dat uw Toyota C-HR of RAV4 goed is beveiligd en dat er in geval van diefstal een efficiënte zoek- en hersteloperatie zal worden gestart.
Digitpol is de operationele partner van de Stichting Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV).
Opsporingseenheid voor gestolen Toyotas's
Digitpol is een internationaal onderzoeksbureau dat gespecialiseerd is in het opsporen en terughalen van gestolen voertuigen. Digitpol werkt nauw samen met wetshandhavingsinstanties en andere betrokken partijen om gestolen auto's te lokaliseren en terug te brengen.
Digitpol is de operationele partner van de Stichting Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV).
Telematica met Responsdienst
Digitpol biedt opsporing via OEM of een aftermarket GPS-tracker en levert een allesomvattende oplossing voor voertuigbeveiliging en diefstalherstel. Deze tracker is naadloos geïntegreerd met een toegewijd 24/7 monitoringsysteem dat onmiddellijk reageert en het voertuig traceert zodra diefstal wordt gemeld. Onze dienst omvat zowel de continue monitoring als de snelle respons om het voertuig terug te halen.
Telematica wordt ook toegepast in crimineel onderzoek en bij verzekeringsgerelateerde onderzoeken, altijd binnen de wet en voor veiligheidsdoeleinden.
Voertuigvervoer
Wij sporen dagelijks gestolen voertuigen op en bieden tevens een service aan om de voertuigen terug te halen met eigen transportmiddelen. Wij kunnen ieder voertuig en onderdelen vervoeren en teruggeven aan de rechtmatige eigenaar. Deze service vereist documentatie en wordt aangeboden via de verzekeringssector, maar ook aan particuliere eigenaren. De dienst is beschikbaar in heel Europa.
Nazorg van Teruggevonden Gestolen
Voertuigen Gestolen auto's vereisen een gedetailleerde inspectie zodra ze zijn teruggevonden. Dit omvat het controleren van hoeveel sleutels zijn gecodeerd, het vervangen van sleutels, sloten, het wissen van foutcodes, het opnieuw coderen van nieuwe sleutels, en een algehele inspectie om ervoor te zorgen dat het voertuig kan worden hersteld naar de staat van vóór de diefstal en opnieuw kan worden verkocht.
Diefstal Toyota RAV4 en Toyota C-HR
In de media verschijnen met regelmaat berichten over de diefstalcijfers van auto’s in Nederland. Helaas staan de Toyota RAV4 en Toyota C-HR hoog op deze lijst. In 2023 stijgen de diefstalcijfers met name van de laatste generatie Toyota RAV4 en Toyota C-HR. We begrijpen dat diefstal enorm vervelend is voor onze klanten en snappen dat dit een grote impact kan hebben.
Waarom worden juist de Toyota RAV4 en Toyota C-HR gestolen?
Met de populariteit van een auto stijgt helaas ook de populariteit bij criminelen. Als de vraag naar een auto groot is, dan stijgen vaak ook de diefstalcijfers. Wereldwijd was de Toyota RAV4 in 2022 de bestverkochte personenauto. Met meer dan 1.000.000 verkochte exemplaren is de wereldwijde vraag naar dit model dan ook enorm hoog. De huidige Toyota C-HR is sinds de introductie in 2016 ook een zeer succesvol model van Toyota, met name in Europa.
Oplossingen tegen digitale diefstalmethodes zijn in veel gevallen een kat-en-muisspel tussen de autofabrikant en criminelen. Als er een nieuwe diefstalmethode bekend wordt, wordt deze gemeld bij de fabriek. Helaas is het vaak pas mogelijk om bij een modeljaarwisseling of een nieuw model een verbeterde beveiliging toe te passen. Het vraagt in de meeste gevallen een grote aanpassing aan het elektronisch platform of om de toepassing van een alarmsysteem dat in de fabriek wordt ingebouwd.
Weet Toyota hoe de auto’s gestolen worden?
Toyota heeft regelmatig overleg met verschillende instanties, waaronder de Politie, om inzicht te krijgen in de diefstalmethodes. Hieruit blijkt dat er twee methodes zijn waarop auto’s met name worden gestolen.
De methode die op dit moment het meest gebruikt lijkt te worden is door met een speciaal apparaat in te breken op een CAN-aansluiting van de auto, dit is het netwerk van de auto. Als het apparaat verbinding heeft, stuurt het duizenden signalen naar de auto en doet het apparaat alsof het de sleutel is. De auto zal hetzelfde reageren als op een sleutel – de auto weet niet beter – en zal openen en starten.
Een andere methode is de Relay Attack. Hiervoor moet de auto beschikken over Smart Entry en een Smart Key. Bij normaal gebruik detecteert de auto dan dat de sleutel in de buurt is en dan kunnen de deuren worden geopend. Als de sleutel ín de auto wordt gedetecteerd, kan er ook gestart worden.
Ook voor deze methode hebben dieven een speciaal apparaat nodig, maar dit keer om het signaal van de sleutel op te vangen. Dit signaal wordt versterkt en doorgezonden naar een tweede dief die bij de auto staat met een apparaat dat het signaal weer uitzendt. De auto reageert zoals op de echte sleutel en zal ontgrendelen. De auto kan ook gestart worden als de criminelen zijn ingestapt.
Wat doet Toyota aan dit probleem?
Beide diefstalmethodes zijn onderzocht. Voor de Relay Attack is Toyota vanaf medio 2020 voertuigen uit gaan rusten met een automatische slaapfunctie op de autosleutels: de Motion Key. Dit houdt in dat als de Smart Key niet in beweging is, deze na 3 minuten geen signaal uitzendt. Dit maakt de Relay Attack veel moeilijker, aangezien dit meestal gebeurt wanneer de sleutel ergens ligt.
Tegen inbreken op de CAN-aansluiting van de auto past de fabriek vanaf modeljaar 2023 van de RAV4 en vanaf modeljaar 2024 van de Toyota C-HR een extra diefstalbemoeilijkende beveiliging toe. De precieze details hiervan worden niet bekendgemaakt, om dieven niet onnodig wijzer te maken.
Link: https://www.toyota.nl/ontdek-toyota/nieuws/diefstal-toyota-rav4-en-toyota-c-hr