Email fraude onderzoek

E-mailfraudeonderzoek is forensisch onderzoek doen en het verzamelen van bewijsmateriaal over e-mailhacking, phishing-aanvallen, opsporing en terugvordering van gestolen geld. E-mailfraude is de opzettelijke misleiding die wordt gedaan voor persoonlijk gewin of om een ​​andere persoon te schaden via e-mail. Bijna direct nadat e-mail op grote schaal werd gebruikt, begon het gebruik maken van emails als een middel om mensen te bedriegen.

E-mailfraude kan de vorm aannemen van een "oplichtingsspel" of oplichting. Het onderzoeken van e-mailfraude omvat alle aspecten van cybercriminaliteit, van het terugvorderen van geld dat is overgemaakt naar een bankrekening van een fraudeur tot een forensisch onderzoek om te bepalen hoe fraudeurs e-mailaccounts hebben gehackt. Het e-mailfraudeonderzoeksteam van Digitpol bestaat uit gecertificeerde digitale forensische experts en fraudeonderzoekers en kan helpen bij alle zaken die verband houden met e-mailzwendel en fraude.

Het cyber- en fraudeteam van Digitpol zijn gecertificeerde fraude- en forensische onderzoekers en kunnen worden ingezet om te helpen bij alle zaken die verband houden met e-mailfraude, e-mailspearphishing-aanvallen, e-mailzwendel en online gerelateerde fraude. Digitpol kan forensische onderzoekers inzetten om hacking te onderzoeken, te bepalen hoe het heeft plaatsgevonden en de bevindingen te rapporteren. Digitpol zorgt ervoor dat hackers niet actief zijn in uw netwerk en zorgt ervoor dat het beleid en de regels van uw gebruikersaccounts correct zijn geconfigureerd om verdere aanvallen te voorkomen.

E-mailfraude, oplichting en phishing-aanvallen vinden in de meeste gevallen plaats wanneer cybercriminelen manieren vinden om de e-mailservers of accounts van kleine en middelgrote bedrijven te hacken, vaak gericht op bedrijven met zaken in Aziatische landen. Cybercriminelen krijgen toegang tot e-mailaccounts en doorzoeken e-mailaccounts op zoek naar gevoelige informatie zoals openstaande, onbetaalde facturen of gegevens met betrekking tot financiële transacties en zaken tussen leverancier, verkoper en klanten. Wanneer cybercriminelen een verkoop of een verschuldigde factuur identificeren, sturen de fraudeurs vervolgens verschillende fictieve e-mails vanaf het gehackte e-mailaccount of een e-mailadres dat is gerepliceerd naar het oorspronkelijke e-mailadres dat beweert verantwoordelijk te zijn voor de verkoop of een verschuldigde factuur. Ze vragen om geldovermakingen naar een aangewezen bankrekening, meestal met het excuus dat er een probleem is bij de bank en een alternatieve rekening moet worden gebruikt. Het komt vaak voor dat het genoemde account op dezelfde naam staat als de bedrijfsnaam of met een heel kleine wijziging zoals een extra letter. Het is gebruikelijk dat de bankrekening in dezelfde stad staat als het slachtoffer of de klant. Een andere vorm van e-mailfraude is de verkoop van producten die nooit worden ontvangen, vaak werd de communicatie per e-mail uitgevoerd, in deze gevallen is het bewijs al het e-mailverkeer.

Bent u getroffen door een e-mailfraude?

Als u een cybercrime of cyberaanval overkomt, moet u snel reageren. E-mailfraude in zijn verschillende formaten, zoals online identiteitsdiefstal, financiële fraude, stalking, pesten, hacking, e-mailfraude, e-mailspoofing, factuurfraude, e-mailzwendel, bankzwendel, CEO-fraude. Cyberfraude kan leiden tot grote ontwrichting en financiële rampen.

Als u het slachtoffer bent of denkt te zijn geweest van online of mobiele fraude (d.w.z. phishing, frauduleuze sms-berichten enz.), meld de zaak dan bij het dichtstbijzijnde politiebureau en neem indien nodig contact op met Digitpol voor forensische en onderzoeksondersteuning.

CONTACT