Toyota C-HR & RAV4 GPS Tracker - Terugvindsysteem

GPS Tracker voor Toyota C-HR en RAV4: Snelle Respons en Diefstalherstel

Digitpol's GPS-tracker is speciaal ontwikkeld voor Toyota C-HR- en RAV4-modellen en biedt een robuuste oplossing voor voertuigbeveiliging en diefstalherstel. De tracker is ontworpen om snel en efficiënt gestolen voertuigen op te sporen, ondersteund door een 24/7 monitoringsysteem dat direct in actie komt zodra diefstal wordt gemeld.

Onze service omvat niet alleen de installatie van de tracker, maar ook voortdurende monitoring en een snelle respons om uw voertuig snel terug te vinden in geval van diefstal. Bij een incident wordt ons gespecialiseerde team, bestaande uit voormalige wetshandhavingsfunctionarissen, direct ingeschakeld. Zij hebben de expertise om het voertuig snel op te sporen, in nauwe samenwerking met de politie, om de terugvinding van uw Toyota te garanderen.

Met Digitpol kiest u voor een betrouwbare beveiliging van uw Toyota C-HR of RAV4, met de zekerheid dat een efficiënte zoek- en hersteloperatie wordt opgestart zodra de diefstal wordt gemeld. Digitpol is tevens de operationele partner van de Stichting Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV), wat de kwaliteit en betrouwbaarheid van onze service bevestigt.

Bestellen en Installeren

Om uw GPS-tracker te bestellen, vult u simpelweg het contactformulier in en wij nemen contact met u op voor het plannen van een afspraak. De installatie kan bij u thuis of op een van onze installatielocaties in verschillende steden plaatsvinden. Daarnaast bieden wij ook immobilizers, alarmsystemen (klasse 3) en mechanische beveiliging aan.

De volgende opties zijn beschikbaar.

  • Terugvindsysteem met CCV-keurmerk
  • Klasse 1 – Startonderbreker
  • Klasse 3 – Auto alarm met hellingshoekdetectie
  • Klasse 4 – Voertuigvolgsysteem met startonderbreker
  • Klasse 5 – Voertuigvolgsysteem met startonderbreker en koppeling met klasse 3
  • Klasse TV – Terugvindsysteem
1698660088721

Opsporingseenheid voor gestolen Toyota's
Digitpol is een internationaal onderzoeksbureau, gespecialiseerd in het opsporen en terughalen van gestolen voertuigen. We werken nauw samen met wetshandhavingsinstanties en andere relevante partijen om gestolen auto's snel te lokaliseren en terug te brengen.

Digitpol is tevens de operationele partner van de Stichting Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV), wat onze expertise en betrouwbaarheid in de voertuigbeveiliging onderstreept.

Stolen-Vehicle-Tracking-System_censored-1.jpg

Telematica met Responsdienst

Digitpol biedt opsporing via OEM of een aftermarket GPS-tracker en levert een allesomvattende oplossing voor voertuigbeveiliging en diefstalherstel. Deze tracker is naadloos geïntegreerd met een toegewijd 24/7 monitoringsysteem dat onmiddellijk reageert en het voertuig traceert zodra diefstal wordt gemeld. Onze dienst omvat zowel de continue monitoring als de snelle respons om het voertuig terug te halen.

Telematica wordt ook toegepast in crimineel onderzoek en bij verzekeringsgerelateerde onderzoeken, altijd binnen de wet en voor veiligheidsdoeleinden.

CHR’s, gestolen in Nederland en in het buitenland opgespoord

Voertuigvervoer

Dagelijks sporen wij gestolen voertuigen op en bieden we een service aan om deze voertuigen terug te halen met onze eigen transportmiddelen. Wij kunnen elk type voertuig en losse onderdelen vervoeren en terugbezorgen bij de rechtmatige eigenaar. Deze service vereist de nodige documentatie en wordt zowel aangeboden via de verzekeringssector als aan particuliere eigenaren. De dienst is beschikbaar in heel Europa.

1698660089469

Nazorg van Teruggevonden Gestolen Voertuigen

Gestolen voertuigen vereisen een grondige inspectie zodra ze zijn teruggevonden. Dit omvat het controleren van het aantal gecodeerde sleutels, het vervangen van sleutels en sloten, het wissen van foutcodes, het opnieuw coderen van nieuwe sleutels, en een algehele inspectie om ervoor te zorgen dat het voertuig volledig wordt hersteld naar de staat van vóór de diefstal. Daarnaast wordt gecontroleerd of het voertuig veilig en gereed is voor hergebruik of verkoop.

Contact:

Diefstal Toyota RAV4 en Toyota C-HR
In de media verschijnen met regelmaat berichten over de diefstalcijfers van auto’s in Nederland. Helaas staan de Toyota RAV4 en Toyota C-HR hoog op deze lijst. In 2023 stijgen de diefstalcijfers met name van de laatste generatie Toyota RAV4 en Toyota C-HR. We begrijpen dat diefstal enorm vervelend is voor onze klanten en snappen dat dit een grote impact kan hebben.
Waarom worden juist de Toyota RAV4 en Toyota C-HR gestolen?

Met de populariteit van een auto stijgt helaas ook de populariteit bij criminelen. Als de vraag naar een auto groot is, dan stijgen vaak ook de diefstalcijfers. Wereldwijd was de Toyota RAV4 in 2022 de bestverkochte personenauto. Met meer dan 1.000.000 verkochte exemplaren is de wereldwijde vraag naar dit model dan ook enorm hoog. De huidige Toyota C-HR is sinds de introductie in 2016 ook een zeer succesvol model van Toyota, met name in Europa.

Oplossingen tegen digitale diefstalmethodes zijn in veel gevallen een kat-en-muisspel tussen de autofabrikant en criminelen. Als er een nieuwe diefstalmethode bekend wordt, wordt deze gemeld bij de fabriek. Helaas is het vaak pas mogelijk om bij een modeljaarwisseling of een nieuw model een verbeterde beveiliging toe te passen. Het vraagt in de meeste gevallen een grote aanpassing aan het elektronisch platform of om de toepassing van een alarmsysteem dat in de fabriek wordt ingebouwd.

Weet Toyota hoe de auto’s gestolen worden?

Toyota heeft regelmatig overleg met verschillende instanties, waaronder de Politie, om inzicht te krijgen in de diefstalmethodes. Hieruit blijkt dat er twee methodes zijn waarop auto’s met name worden gestolen.

De methode die op dit moment het meest gebruikt lijkt te worden is door met een speciaal apparaat in te breken op een CAN-aansluiting van de auto, dit is het netwerk van de auto. Als het apparaat verbinding heeft, stuurt het duizenden signalen naar de auto en doet het apparaat alsof het de sleutel is. De auto zal hetzelfde reageren als op een sleutel – de auto weet niet beter – en zal openen en starten.

Een andere methode is de Relay Attack. Hiervoor moet de auto beschikken over Smart Entry en een Smart Key. Bij normaal gebruik detecteert de auto dan dat de sleutel in de buurt is en dan kunnen de deuren worden geopend. Als de sleutel ín de auto wordt gedetecteerd, kan er ook gestart worden.

Ook voor deze methode hebben dieven een speciaal apparaat nodig, maar dit keer om het signaal van de sleutel op te vangen. Dit signaal wordt versterkt en doorgezonden naar een tweede dief die bij de auto staat met een apparaat dat het signaal weer uitzendt. De auto reageert zoals op de echte sleutel en zal ontgrendelen. De auto kan ook gestart worden als de criminelen zijn ingestapt.

Wat doet Toyota aan dit probleem?

Beide diefstalmethodes zijn onderzocht. Voor de Relay Attack is Toyota vanaf medio 2020 voertuigen uit gaan rusten met een automatische slaapfunctie op de autosleutels: de Motion Key. Dit houdt in dat als de Smart Key niet in beweging is, deze na 3 minuten geen signaal uitzendt. Dit maakt de Relay Attack veel moeilijker, aangezien dit meestal gebeurt wanneer de sleutel ergens ligt.

Tegen inbreken op de CAN-aansluiting van de auto past de fabriek vanaf modeljaar 2023 van de RAV4 en vanaf modeljaar 2024 van de Toyota C-HR een extra diefstalbemoeilijkende beveiliging toe. De precieze details hiervan worden niet bekendgemaakt, om dieven niet onnodig wijzer te maken.

Link: https://www.toyota.nl/ontdek-toyota/nieuws/diefstal-toyota-rav4-en-toyota-c-hr