Ophalen van crashgegevens
Het ophalen van crashgegevens is een tak van digitaal forensisch onderzoek met betrekking tot het herstellen van digitaal bewijsmateriaal of gegevens uit een voertuig onder forensisch verantwoorde omstandigheden. De term crash data retrieval (CDR) verwijst meestal naar het ophalen van crashgegevens van een voertuig aan boord van computers zoals Engine Control Unit, Airbag Control Unit, ABS en Safety-modules.
Experts van Digitpol zijn gespecialiseerd in digitaal onderzoek naar autoverzekeringsfraude. Wij zijn experts in de analyse van "gefaseerde botsingen" waarbij een voertuig als gecrasht is gemeld, maar de botsing heeft nooit plaatsgevonden. We zetten digitale forensische methoden in om de sporen te achterhalen die zijn opgeslagen in voertuigmodules. We herstellen de laatste gebeurtenissen zoals eventuele aanrijdingen en kunnen de motortemperatuur van het voertuig op het moment van de aanrijding, de KM-waarde en de tijd en datum van de aanrijding identificeren. Deze parameters helpen claimbehandelaars vaak om claims op te lossen of te verifiëren. In sommige gevallen kan een frauduleuze claim worden opgespoord.
Onze oplossingen
Digitale detectie van crashgegevens
We zijn experts in de analyse van 'gefaseerde botsingen' en kunnen het bewijsmateriaal herstellen als er een aanrijding is geregistreerd.
Herstel het VIN van de verdachte sleutel
Wij zijn gespecialiseerd in het herstellen van identiteitsnummers van transponderchips die zijn ingebed in moderne sleutels.
Analyseer de crashsnelheid
We kunnen de digitale crashsnelheid en parameters op het moment van de botsing herstellen.
Onze Expertise
Wij zijn gespecialiseerd in digitaal onderzoek naar autoverzekeringsfraude. Wij zijn experts in de analyse van 'gefaseerde botsingen' waarbij een voertuig is gecrasht, maar de botsing heeft nooit plaatsgevonden. We zetten digitale forensische methoden in om de sporen te achterhalen die zijn opgeslagen in voertuigmodules. We herstellen de laatste gebeurtenissen zoals eventuele aanrijdingen en kunnen de motortemperatuur van het voertuig op het moment van de aanrijding, de KM-waarde en de tijd en datum van de aanrijding identificeren. Deze parameters helpen claimbehandelaars vaak om claims op te lossen of te verifiëren. In sommige gevallen kan een frauduleuze claim worden opgespoord.
KEYLESS diefstal van instapauto's neemt in Europa en Azië toe naarmate meer criminelen radiozenders gebruiken om 'relay'-autohacks uit te voeren om high-end voertuigen te stelen. Autocriminaliteitcriminelen maken misbruik van de kwetsbaarheden van het keyless entry-systeem met behulp van paren radiozenders door het signaal van de afstandsbediening van de auto op te vangen. De misdaad kan in de buurt van de eigenaar gebeuren zonder hun medeweten of door een relaisaanval.
Met keyless entry kunnen bestuurders het voertuig openen en starten zonder de afstandsbediening zelfs maar aan te raken of zelfs maar uit hun zak te halen. Frauduleuze claims waarbij de eigenaar een niet-originele sleutel aan de verzekeringsmaatschappij verstrekt, groeien. Om de sleutel te verifiëren, kan Digitpol controleren of de sleutel bij het gemelde gestolen voertuig hoorde. In sommige gevallen was de sleutel niet van het gemelde voertuig.
We werken voor verzekerings-, juridische of politiebureaus om ondersteuning te bieden op de volgende gebieden:
- Onderzoek het voertuig op digitale sporen van een ongeval
- Ontdek met digitale sporen waar het ongeval heeft plaatsgevonden (2016 +)
- Onderzoek de sleutel om de identiteit te bepalen aan de hand van digitale gegevens
- Onderzoek het instrumentenpaneel om kilometerfraude te herstellen en de oorspronkelijke kilometerstand te herstellen
Mechanisch onderzoek van een motorvoertuig